Om oss

Med över tio års erfarenhet har Learnox utvecklat en gedigen expertis inom problematisk skolfrånvaro. Vi samarbetar sedan starten med kommunala och fristående huvudmän runt om i landet för att åtgärda långvarig skolfrånvaro.

Vårt team består av socialpedagoger med kompetens inom relationsskapande arbete, socioemotionellt lärande och bemötande av elever med autism (AST) i kombination med andra neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och symptom.

Vi arbetar utifrån en tydligt strukturerad modell med regelbundna sessioner och daglig återkoppling till eleven, hemmet, skolan och kommunen. Genom vårt individanpassade arbetssätt skapar vi förutsättningar för en hållbar återgång till skolan.

Vår erfarenhet

Learnox är en del av samma organisation som Vintertullsskolan, Sveriges äldsta resursskola som sedan 1994 har stöttat elever med omfattande behov av extraordinära stödåtgärder. Vintertullsskolan har stor erfarenhet av att arbeta med små elevgrupper, hög personaltäthet och en helt anpassad lärmiljö.

Skolan har en förstärkt elevhälsa där speciallärare, specialpedagoger, kuratorer och socialpedagoger arbetar förebyggande och hälsofrämjande för att stärka elevernas välmående, trygghet och lärande. Det är denna bakgrund som utgör grunden för Learnox arbetssätt och insatser.